Friday, May 30, 2008

cerita 3 orang sahabat,,,,,,,

BACALAH KISAH INI DGN HATI BUKAN DGN OTAK,, KERANA KISAH INI LAHIR DARI HATI BUKAN DARI OTAK.....................mungkin kita pernah mendengar kisah 3 org sahabat yang terperangkap di dalam gua...mereka menceritakan amal masing-masing yg ikhlas kerana allah,,, pemuda pertama menceritakan,,,aku mempunyai ibu bapa,aku akan mendahulukan mereka sebelum anak-anakku untuk memberi mereka minum susu setiap malam, pd suatu hari,,mereka telah tidur sebelum aku sempat memeberi mrk minum susu, aku melarang anak-anakku meminum susu sehingga ibubapaku terjaga untuk meminum susu, hinggalah pagi esok baru meraka terjaga, lalu aku memberi mrk minum susu tersebut dan disusuli oleh anak-anakku.. kalaulah amalku ini semata-mata keranaMu maka tolonglah kami...pemuda kedua....aku ada seorg sepupu perempuan yg sangat cantik dan rupawan, pd suatu hari dia dtg kepadaku untuk meminjam sedikit wang, pd kesempatan itu aku mengugutnya bahawa aku x akan memberi pinjam wang tersebut, oleh kerana terpaksa dia akur untuk tidur bersamaku, lalu aku memberi pinjam wang tersebut, pd hari untuk aku tidur bersamanya, saat aku menghampirinya, dia berkata, tidakkah kamu takut pada Allah,, lalu aku meninggalkannya dan bertaubat untuk menjauhi maksiat,,,kalaulah amalku ini kerana takut padaMu maka tolonglah kami... pemuda ketiga...aku mempunyai seorang pekerja dan gajinya adalah segantang padi, pada suatu hari dia pindah tanpa mengambil gajinya, oleh sebab itu aku menanam padi tersebut dan selepas dapat hasilnya aku membeli sepasang kambing,dan ia membiak hingga memenuhi padang rumput rumahku, pd suatu hari pekerjaku dtg untuk mengambil gajinya yg ditinggalkannya dulu,maka aku memberi semua kambing tersebut, kalaulah amalku ini ikhlas keranaMu maka tolonglah kami..... pintu gua tersebut terbuka sedikit demi sedikit selepas mrk menceritakan amal masing-masing.............. cuba bayangkan pintu gua tersebut masih tidak muat untuk keluar selepas cerita ketiga-tiga pemuda tersebut , dan menunggu cerita org keempat....dan org keempat itu adalah KITA!!! AMAL APA YANG HENDAK KITA PERSEMBAHKAN PADANYA NANTI................APAKAH AMAL YANG KITA BUAT SELAMA NI MENDAPAT REDHA ALLAH,,,,FIKIRKANLAH///////

No comments: